22.5.2014

צריכת קנאביס בזמן ההריון

צריכת קנאביס בזמן ההריון, טוב או רע? מתוך אינספור המחקרים שקראתי, תרגמתי ופרסמתי הדהים אותי במיוחד המחקר שגילה את הימצאותם של קנבינואידים בחלב אם, מחקר שהוביל אותי אל עדותו של קלייד גלאגר (מתחת לתמונה), אשר אישתו צרכה קנאביס במהלך ההריון ואל מחקרה של ד"ר דרהר אשר עקב אחר העוברים של נשים שצרכו קנאביס במהלך הריונן ועד להגיעם של ילדיהן לגיל 5 שנים (ראה בהמשך).


הימצאותם של קנבינואידים בחלב האם, קיומה של המערכת האנדוקנבינואידית והקולטנים האנדוקנבינואידים (CB1 ו- CB2) הממוקמים באזורים חיוניים בגוף האדם, מסירים כל ספק בנוגע לשאלת מעורבותם בחיזוק מערכות חשובות כמו: המערכת החיסונית, מערכת העצבים המרכזית והמוח.






מקור:
cannabisnow
 By Clyde Gallagher on May 21, 2014@

בתי בת ה-7 חודשים יודעת להנות. כשהיא מגיעה לסביבה הומה אדם, היא מיד לובשת על פניה את הארשת החברתית שלה. אנשים תמיד מופתעים ממידת האינטראקטיביות שהיא מגלה עם הסביבה, וכמה רגועה ונינוחה היא יכולה להיות, היא זורמת כמו B, הכוונה לבוב מארלי. היא ישבה בהקרנות של סרטים סגורות, התרועעה מאחורי הקלעים עם להקות ואנשי במה, והיא יכולה להתאים לפוסטר של ילדה המקרינה לסביבתה רוגע.

לא אחת תהיתי, האם לצריכת הקנאביס של אשתי במהלך ההיריון יש קשר לדבר.

בסופו של דבר מצאנו את עצמנו בחנות הספרים, תרים אחרי חומר שעוסק בקנאביס והריון. מצאנו, שקיים מחקר קטן על הנושא, והוא אפילו חיובי באופן מפתיע!

אחד המחקרים החיוביים ביותר שבהם נתקלתי, פורסם בשנת 1994 בכתב העת האמריקאי לרפואת ילדים על ידי מלאני דרהר, דיקן לסיעוד במרכז הרפואי ראש שבשיקגו.




ד"ר דרהר עקבה במחקרה, אחר מהלך הריונן המלא של נשים בג'מייקה ואחר ההתפתחות של התינוקות ברחמן. במחקר השתתפו נשים שעישנו קנאביס במהלך הריונן ואחרות שנמנעו. בניגוד לבדיקות דומות בארה"ב, האמהות בג'מייקה צרכו רק קנאביס, הן לא צרכו טבק, אלכוהול או סמים אחרים. ד"ר דרהר ציפתה לגלות בתינוקות, שאמהותיהם צרכו קנאביס במהלך הריונן,  בעיות של תת משקל ותוצאות שליליות בבדיקות הנוירולוגיות, למרבה הפתעתה: לא היו הבדלים בין שתי קבוצות התינוקות, שהצביעו על ממצאים שליליים כלשהם, בקבוצת ילדי הקנאביס.

המימצא שהעיר את תשומת לבם של החוקרים, היה שלתינוקות שהאמהות שלהם צרכו קנאביס במהלך הריונן,  הייתה אינטראקציה יותר מהירה עם הסביבה, הם יצרו קשר עין מוקדם יותר והתחברו לזרים ביתר קלות. הנטייה הזו נצפתה בשכיחות גבוהה יותר אצל התינוקות של מעשנות הקנאביס הכבדות יותר. למעשה, התינוקות של המעשנות הכבדות, נטו להיות הרבה יותר חברותיים ויציבים מבחינה אוטונומית. בבדיקה אחרת אשר בחנה את כושר ההסתגלות של התינוקות לסביבה חדשה, נמצא כי תינוקות הקנאביס השיגו את חבריהם,  ב-30 יום. הם היו ערניים יותר, וגילו יכולת מוטוריות ואוטונומיות יציבות יותר. הם היו פחות עצבניים, צרכו פחות הנחיות ותשומת לב וגילו כושר התארגנות טובה יותר.

התינוקות של האמהות המעשנות, מגיל חודש בלבד, היו הרבה יותר מתגמלים וחביבים על מטפלות.

"הבדיקות שלנו הראו כי הילדים של הנשים שצרכו קנאביס, היו ערניים יותר ויציבים יותר בהשוואה לילדים של נשים שלא צרכו קנאביס", כך ד"ר דרהר בראיון למגזין "Cannabis Culture". "ביצענו בדיקות בילדים כאשר הם היו בני חודש. חזרנו על הבדיקות בגיל 4 ו-5 שנים, ומצאנו כי הילדים של האמהות שצרכו קנאביס לא הראו קשיים מיוחדים. למעשה, במובנים רבים, הם היו טובים יותר מהילדים של האמהות שלא עישנו. האמהות שצרכו קנאביס גם נראו טוב יותר מאלה שלא עשנו".

המחקר של ד"ר דרהר הוא לא המחקר היחיד שבודק את השימוש בקנאביס בזמן הריון, והוא לא היחיד שיכה כל אם ואב בתדהמה. מחקרים אחרים מגלים כי סיכויי ההישרדות של תינוקות שנתגלה אצלם בבדיקות THC חיובי, היו גדולים כמעט פי שניים מסיכויי ההישרדות של תינוקות אחרים. הקנבינואידים מצויים באופן טבעי בחלב אם, הם מעוררים את התיאבון של התינוק (מנצ'ס), גורמים לו לרצות לינוק ומרגיעים אותו. קנאביס זה טבע!

ההונאה הנוראית הזאת נגד צמח מציל חיים, מחזק, מזין, מרגיע, מרפא, ובלתי מזיק... היא פשע נגד האנושות!

מה בדעתכם לעשות כדי לשים קץ להונאת ההון שלטון הבזויה ביותר והממושכת ביותר בהיסטוריה?

1. מוזמנים להגיע לעצרת התמיכה בהצעת החוק של תמר זנדברג להפסקת ההפללה של צמח הקנאביס ושל צרכניו.
2. מוזמנים לתרום לסיוע בהוצאות ההפקה של העצרת.

הקונספירציה נגד הקנאביס - פשע נגד האדם, איכות הסביבה והטבע


החקיקה נגד הקנאביס הושגה באמצעות הונאה.
ד"ר ג'יימס וודוורד, רופא ועורך דין, העיד מאוחר מדי מטעם איגוד הרפואה האמריקאי (AMA) ואמר בעדותו לוועדה, כי הסיבה לכך שאיגוד הרפואה האמריקאי, לא גינה ולא התנגד לחוק המריחואנה, נבעה מן העובדה, שהאיגוד לא ידע בעת החקיקה שמריחואנה היא בעצם (המפ) קנאביס!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר