18.5.2014

קנאבינואידים - מרכיב טבעי בחלב האם

אותם קנבינואידים שנמצאו בקנאביס, נמצאו גם בחלב אם; הדבר עשוי להישמע הזוי לאזנם של רבים, אך זה לא ישנה את העובדה, שהקנבינואידים ממלאים תפקיד חשוב בהתפתחות והגדילה של התינוק.
אחד מהתפקידים החשובים של הקנבינואידים בחלב האם, הוא לעורר את התיאבון אצל התינוקות, הדבר מבטיח את יצירת החלב בכמות הנחוצה ואספקת תזונה נאותה לרך הנולד.




תינוקות לאחר לידה צריכים ללמוד לאכול. הקולטנים הקנבינואידים שבמוח נקשרים לכימיקלים שבחלב האם בכדי לעורר את תחושת הרעב אצל התינוק ואת הצורך לינוק לעיתים קרובות. בחודשי החיים הראשונים של התינוק, יש חשיבות מאוד גדולה לתכיפות ההנקה שכן כך התינוק בעצם לומד לאכול.
המוח והגוף מתפתחים מאוד מהר במהלך שנת החיים הראשונה של התינוק. חלב האם מכיל את כל המרכיבים הנחוצים לתינוק כדי להתפתח באופן תקין, אך ראשית, על התינוק ללמוד איך לינוק. כאשר הקנבינואידים שבמוח מגיבים, התינוק חווה תגובה טבעית אשר משפרת את הקואורדינציה של השרירים המשתתפים בפעולת היניקה.

לקנבינואידים שבחלב האם יש תפקיד ביולוגי מוגדר אשר עוזר לקטנטנים חוץ מלעלות במשקל ולהיות נינוחים ורגועים, גם בחיזוק המערכת החיסונית ובאיזון מערכת העצבים המרכזית. אותה התגובה אשר מעוררת אצל התינוק את הצורך לאכול, באה לידי ביטוי אצל חולי סרטן הצורכים קנאביס על מנת לעורר את התיאבון לאחר טיפולים כימותרפיים אשר גורמים לבחילות, חוסר תיאבון ולירידה במשקל. אין להתעלם מהעובדה שבגוף האדם קיימים קולטנים לקנבינואידים. הקנבינואים שנמצאו בחלב אם זהים לאלה שנמצאים בקנאביס, מכאן נובעת יעילותו של צמח הקנאביס לגוף האדם.

הקנאביס מחזק את המערכת החיסונית ומונע או מעכב את התפתחותם של סימפטומים הקשורים במחלות רבות. הקנאביס יכול לשמש כתרופה טבעית לשיכוך כאבים, וכתרופה אלטרנטיבית לסרטן, גלאוקומה, חרדה או דיכאון. מתעוד שנאסף על השימוש בקנאביס בקרב חולי סרטן, מסתבר, שמלבד ההקלה בתופעות הלוואי הנוראיות, (בחילות, הקאות, חוסר תיאבון, דיכאון...), שלאחר טיפולים כימותרפים, הקנאביס הוכיח את יעילותו גם במיגור תאים סרטניים וכתרופה יעילה כנגד סוגי סרטן רבים. הקנאביס יעיל לטיפול גם במחלות וסינדרומים נוספים מלבד הסרטן: אלצהיימר, קרוהאן וקוליטיס, סכרת, בריחת סידן, מיגרנות, אפילפסיה, טרשת נפוצה,  PTSD (פוסט טראומה) ועוד.


הקנאביס משפיע על מערכת העצבים המרכזית ועל המערכת החיסונית. בחדשות ה-BBC דווח כי בעקבות הטיפול בקנאביס, חולים בטרשת נפוצה, חוו הקלה משמעותית בסימפוטומים של המחלה, זאת לאחר שהתרופות המקובלות  לא עזרו. תמציות מרכיבי הצמח יכולות להיות שימושיות גם לטיפול במצבים רגשיים, כמו דיכאון, עצב, חרדה וכד'.

הסטיגמה ושנות ההפללה הרבות, מדגישות את הצורך להגדיר מחדש את הפוטנציאל האמיתי של צמח הקנאביס, במיוחד כאשר מדובר בגירסה הטיבעית שלו. למזלנו, אנשים רבים כבר החלו להפנים, שהקנאביס הוא צמח מרפא ידידותי אשר מסוגל לשפר עד לאין ערוך את המצב הבריאותי של חולים רבים הסובלים ממחלות שונות.

עלי קנאביס טריים יכולים להיות מקור למיצים עשירים בקנבינואידים מועילים. השימוש בקנאביס כתרופה טבעית מביאה אותנו שנים לאחור אל עומק ההיסטוריה. הטבו נגד הקנאביס וצריכתו, נולד לפני פחות מ-100 שנה. העלייה הבלתי פוסקת במספר החולים והמחלות בעשורים האחרונים, הביא לכך שהביקוש לקנאביס הולך וגדל. הקנאביס והקנאבינואידים, בטוחים ויעילים לטיפול במצבים בריאותיים מגוונים. המצאותם של קנבינואידים בחלב האם והמצאותם של קןלטנים אנדוקנבינואידים בגופנו, הם ההוכחה הניצחת לכך שהקנאביס נועד לספק את צרכיו הבריאותיים והתזונתיים של האדם. 

מי יודע אולי התפשטות המגפות של המאה הזאת, כמו מחלת הסרטן, הסכרת, השומנים בדם ועוד נובעות מאיסור השימוש בצמח המופלא הזה - מסתמן שגוף האדם זקוק לקנאביס כדי לשמור בריאותו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר