23.3.2014

תעשיית התרופות והטיפולים: סטטיסטיקה ואנליזה - תחזית 2015

תחזית הרווחים מתעשיית הטיפולים לשנת 2015, של IMS (המכון לבריאות ואינפורמטיקה) נערכה בשנת 2011, מאז גל ההכרה והתמיכה בקנאביס הולך וצובר תאוצה , דבר שמן הסתם ישנה מאוד את פני הדברים עד 2015. יש לזכור, שהנהנים מתעשיות הענק של התרופות והטיפולים, לא יישבו בחיבוק ידיים בזמן שהקנאביס זוכה להכרה, צובר פופולריות בקרב הציבור, מוכיח יעילות רפואית, מפריך אחת, אחת את כל הטענות נגדו ומוריד באופן משמעותי את רף ההוצאות של הציבור על תרופות וטיפולים. 



היעילות הרפואית של הקנאביס

תעשיית הטיפולים הרפואיים, כוללת טיפולים שנועדו למנוע מחלות, לרפא או לשלוט במחלות ספציפיות. דרכי הטיפול והתנאים הספציפיים בו הם מתבצעים, בכל אחד מענפי הטיפול, שונים באופן מהותי.

החלטה על אופן הטיפול נלקחת  בדרך כלל לאחר שהמטופל אובחן כסובל ממצב רפואי מסוים או ממחלה, הטיפולים עשויים להינתן למטופל כאמצעי מניעה. הטיפולים מיושמים בעקבות בדיקה שקובעת אם יש או אין צורך בטיפול. הטיפול יהיה בדרך כלל, טיפול המבקש לעכב או למנוע את התפתחות המצב או המחלה, או טיפול המבקש להקל על סבלו של המטופל בשל הסימפטומים של המחלה, ולא לרפא אותה בפועל.
טיפולי מנע, הם טיפולים המשמשים למניעה והגנה מפני מחלות, למשל, החיסונים שנמצאים בשימוש במטרה למנוע זיהומים כגון שיתוק ילדים, אבעבועות שחורות וחצבת.

מגמות השוק 

השוק המשולב לתרופות וטיפולים במחלות, חווה קצב של ירידה בהוצאות של הציבור על תרופות: בחמש השנים עד 2010, ההוצאות על תרופות, גדלו בשיעור של יותר מ -6% בשנה. עם זאת, בחמש השנים עד 2015, מסתמנת האטה של בין 3% ל -6%. ההוצאות הגלובליות על תרופות וטיפולים ב-2015, צפויה לעמוד על 1.1 טריליון דולר, כך מדווח מכון IMS לבריאות ומידע.

התחזיות מראות עלייה, בהוצאות על תרופות גנריות, שיביאו לעלייה של כמעט 40% בהוצאות של הציבור על תרופות אלה בשנת 2015, כמעט פי 2 בתוך עשור. ההוצאות על תרופות מותג צפויות לרדת ב -120 מליארד דולר בחמש השנים שיסתיימו בשנת 2015.

השכיחות המוגברת בתופעת מחלת הסוכרת מסוג 2, שהחלה להתעורר במיוחד במדינות כמו סין, ברזיל והודו, צפויה להראות עלייה גלובלית של בין 4% ל- 7% בהוצאות של הציבור על טיפולים במחלה, עם עדיפות על התרופות האוראליות (שנלקחות בבליעה). ההוצאות של הציבור על תרופות לטיפול באסתמה ובמחלת ריאות חסימתית כרונית, ירד בכ -9% בתקופה של חמש השנים שהסתיימו בשנת 2010, וצפוייה לרדת בין 2% ל-5% בין 2010-2015.


תחזית ההוצאות על טיפולים 2015


המפתח להתפלגות השוק

על פי הדו"ח של מכון IMS למידע על הבריאות, האונקולוגיה תמשיך להחזיק את המקום הראשון בענף הטיפולים, עם תחזית הכנסות של בין 75 מיליארד דולר ל-80 מיליארד ב-2015, זוהי תחזית המייצגת קפיצה של יותר מ- 20 מליארדי דולרים בתוך 5 שנים. מווסתי השומנים (תרופות נגד כולסטרול) צפויים לרדת מהמקום השני בדירוג ההכנסות למקום הרביעי, וירשמו רווחים של בין 29 מיליארד דולר ל-34 מיליארד באותה התקופה. התרופות נגד סוכרת יתפסו את המקום השני בדירוג עם צפי לרווחים של בין 43 מליארד דולר ל-48 מיליארד דולר.

הטיפולים לנשימה ודרכי הנשימה, צפויים לשמור על המקום השלישי, עם עלייה של בין 5 מליארד דולרים ל-10 מיליארד על המכירות של שנת 2010. התרופות לטיפול בלחץ דם, צפויות לעלות למקום החמישי עם גידול של עד 6.5 מליארד דולרים בהכנסות. תרופות אוטואימוניות צפויות להראות קפיצה משמעותית ולהשיג רווחים של בין 27 מליארד דולרים ל-32 מיליארד עד שנת 2015.

נוגדי הווירוס HIV צפויים לקפוץ מהמקום העשירי למקום השביעי, עם מכירות של בין 20 מליארד דולר ל-24 מיליארד, בשנת 2015. תרופות נוגדות דיכאון צפויות לאבד נתח משמעותי מהשוק ולרדת מ-20 מליארד דולר רווח בשנת 2010 לערכים שבין 13 מיליארד דולר ל-16 מיליארד ב-2015. הרווחים מהטיפולים בטרשת נפוצה צפויים לעלות בכמה דרגות באותה תקופה,  מהכנסות של מתחת ל-10 מליארד דולר להכנסות שבין 12 מליארד דולר ל-15 מיליארד. הרווחים מטיפולים אנטי פסיכוטיים צפויים לרדת בסדר גודל של בין 5 מליארד דולר ל-20 מליארד דולר.

הקטגוריות אשר צפויות לנשור מרשימת 20 המובילים, כוללות ויטמינים ומינרלים, תרופות אנטי שיגרוניות, צפלוספורין, אנטיביוטיקה וחיסונים. הקטגוריות אשר צפויות להיכנס לרשימת 20 המובילים כוללות טיפולים לגלאוקומה, לאלצהיימר, לאוסטיאופורוזיס ולהפרעת קשב וריכוז. 
קטגוריות אשר צפויות להראות תנודות פחות משמעותיות כוללות משככי כאבים נרקוטיים, תרופות לאפילפסיה ותרופות לאריתרופויזה.


נתחי שוק אזוריים

  • על פי IMS Health, ההוצאות של הציבור על טיפולים תרופתיים בארה"ב צפויה להאט את קצב הצמיחה, ולציין ירידה שבין 10% ל-30% בהוצאות הכוללות על טיפולים, עד לשנת 2015. הענף הטיפולי בעל נתח השוק הגדול ביותר בארה"ב, בשנת 2010,  היה ענף האונקולוגיה (הקרנות), שהסתכם ברווח של 60 מליארד דולר, אחריו מווסתי השומנים בדם, שסגרו רווח של 36.5 מיליארד דולר והתרופות לטיפול בדרכי הנשימה שסגרו רווח של -36 מיליארד. הטיפולים נגד סכרת מייצגים את נתח השוק הרביעי בגודלו, עם הכנסות של פחות מ-35 מליארד דולר "בלבד".
  • נוגדי כיבים,  angiotestin-II קולטן אנטגוניסט (המשמש להורדת לחץ דם) ותרופות פסיכותרפיות כל אלה יירדו ברווחים, בטווח שבין 25-28 מיליארד דולר. טיפולים אוטואימונים הסתכמו בפחות מ-21 מליארד דולר, ותרופות נוגדות דיכאון התמקמו לא רחוק עם רווח של 20 מליארד דולר.
  • צפויה האטה בהוצאות על טיפולים בחמש המדינות המובילות באיחוד האירופי בלא פחות בין 7% ל-13% באותה תקופה.
  • עם זאת, לא צפויה האטה בצמיחה לרוחב הלוח, עם התפתחותם של שווקים חדשים נראית מגמה בכיוון ההפוך. את השווקים הללו תוביל סין, עם צפי של הכפלת ההוצאות של הציבור על טיפולים, היא שואפת לתפוס 28% מנתח השוק ב-2015. 
  • השווקים המתעוררים, צפויים להראות עלייה של 150 מיליארד דולר ברווחים עד שנת 2015.

מבט על השוק 

עם העלייה חסרת התקדים במקרי מחלות הסרטן והסוכרת, הטיפולים האונקולוגיים והטיפולים נגד סכרת ימשיכו להוביל את השוק הטיפולי. על פי Global Data, השוק למכשירי הטיפול בקרינה צפוי להגיע לשאת רווחים של 3.5 מליארד דולר עד 2017, שיעור צמיחה של כ-10% בשנה. תת מגזר של השוק, המשווק מערכות טיפול באלומת קרינה של אלקטרונים, צפוי לעליות של כ-9% בשנה.

יותר מ 365 מיליון אנשים אובחנו כחולי סוכרת בעולם (נכתב ב-2011), והערכה היא שיהיו יותר מ 4.5 מיליון מקרי מוות מהמחלה ב-2011, ההוצאות על מחקרים והביקוש לטיפולים אנטי סוכרתיים ממשיכים לעלות בהתמדה. ללא שינוי קיצוני בהרגלי החיים, הערכה היא כי עש שנת 2050, אחד מכל שלושה בני אדם בארצות הברית, יהיה חולה בסוכרת.

אגודות מובילות 

 האגודה האמריקנית לאונקולוגיה קלינית (ASCO)  
האגודה האמריקנית לאונקולוגית הקרינה (ASTRO)  
האגודה האמריקנית לסרטן (ACS)  
האגודה האמריקנית לסוכרת (ADA)  
הקרן הבינלאומית לסוכרת (IDF)  
האגודה הלאומית לסוכרת (NDA)
האיגוד האמריקאי לריאות (ALA
הקרן הבריטית לריאות (BLF)  
האגודה הבינלאומית לשפעת ומחלות וירליות אחרות בדרכי הנשימה (ISIRV)



קרא עוד:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר