17.1.2014

הממשלה הפדרלית מודה: המריחואנה יכולה למנוע או לרפא סוגי סרטן מסוימים

בדו"ח האחרון, של המכון הלאומי לסרטן (NCI), המהווה חלק מהמכון הלאומי לבריאות, של הממשלה הפדרלית (NIH), דווח, כי המריחואנה "עיכבה את הישרדותם של תאי סרטן השד, הן של שורת תאים סרטניים בעלת קולטן אסטרוגן חיובי והן של שורת תאים בעלת קולטן אסטרוגן שלילי."


בתמונה: צילום מתוך פרסום, באתר של המכון הלאומי לסרטן וכך נאמר בו:


ההשפעות של דלתא-9-THC ואגוניסט סינטטי של הקולטן CB2, נחקרו ב- HCC (תאים סרטניים של אדם). שני החומרים גרמו לירידה בחיוניות של תאי ה- HCC במבחנה והראו השפעות אנטי סרטניות ברקמות תת עוריות שהושתלו בעכברים עירומים.
בתעוד של המחקרים נרשם, שההשפעות האנטי HCC, מתווכות על ידי הקולטן הקנבינואידי CB2. בדומה לממצאים במחקר על תאי גליומה, (תאי מוח דמויי תאי גזע. תאי הגליומה מפרישים חומר המכונה VEGF, החומר הזה מעודד אנגיוגנזה=יצירת כלי דם חדשים המספקים חמצן ומזון לתאים הסרטניים, דבר שכמובן, מעודד את התרבותם), הקנבינואידים התגלו כטריגרים הגורמים מוות לתאים, באמצעות גירוי מסלול המתח של הרשתית התוך הפלזמית, שמפעיל autophagy (השמדה עצמית) ומקדם אפופטוזה. מחקרים אחרים הוכיחו כי הקולטנים CB1 ו CB2 עשויים להיות מטרות פוטנציאליות לטיפול בקרצינומה של תאים גדולים בריאות ובסרטן השד. 


באותו דו"ח נכתב, כי מריחואנה מאיטה או עוצרת את צמיחתם של תאי סרטן ריאה מסוימים ו: "המריחואנה עשויה להועיל בטיפול בסרטן המעי הגס ולהפחית את הסיכון ללקות בו."

בהתייחסו לדו"ח NCI, מתיו פאפאס, עורך דין המתמחה בזכויות החולה אמר, "בהתחשב ביתרונות שדווחו על ידי המכון הלאומי לסרטן של הממשלה הפדרלית, המתקפה המתמשכת שלה נגד אנשים, שהרופא שלהם רשם להם טיפול בקנאביס, צבועה."


בתמונה: צילום מתוך פרסום, באתר של המכון הלאומי לסרטן וכך נאמר בו: 

מידע כללי 

קנאביס, המכונה גם מריחואנה, מקורו במרכז אסיה אך כיום, הוא גדל ברחבי העולם. בארצות הברית, הוא חומר מבוקר ומסווג כחומר מסוכן (הוא הוגדר כסם בעל פוטנציאל מוגבר להתמכרות וללא שימוש רפואי ידוע). צמח הקנאביס מייצר שרף המכיל תרכובות פסיכואקטיביות המכונות קנבינואידים. הריכוז הגבוה ביותר של הקנבינואידים נמצא בפרחים הנקביים של הצמח. הניסויים הקליניים, שנערכו בקנאביס רפואי מוגבלים. מנהל המזון והתרופות (FDA) לא מאפשר את השימוש בקנאביס לטיפול בכל מצב רפואי. על מנת לערוך מחקרים קליניים בתרופה בארצות הברית, המדענים חייבים להגיש בקשה מה- Investigational New Drug (IND) FDA.

היתרונות הפוטנציאליים של הקנאביס הרפואי, עבור אנשים שחיים עם מחלת הסרטן, כוללים מניעת בחילות, גירוי התיאבון, הקלה על כאבים ושיפור השינה. אף על פי שאין הרבה מחקרים מעשיים רלוונטים, נראה כי בארה"ב הרופאים שמטפלים בחולי סרטן, ממליצים על קנאביס רפואי בעיקר כדי לשלוט בסימפטומים.

פאפאס מייצג חולים, הנאבקים על זכותם לקבל מריחואנה רפואית באופן סדיר. החולים טוענים כי הממשלה הפדרלית, ועיריות שונות מנסות למנוע מהם להשיג קנאביס למטרות רפואיות, בניגוד המוחלט לחוקי המדינה.

 המכון הלאומי לבריאות של הממשלה הפדרלית מדווח כי הקנאביס יעיל במאבק נגד הסרטן ועדיין יש ערים שמחרימות את הסחר ומונעות מחולים את היכולת להשיג מרפא, הם עושים זאת בחסותו של ממשל אובמה".

עיריית לוס אנג'לס ביטלה לאחרונה, את החרם שלה על הקולקטיבים למריחואנה רפואית בעיר, לאחר שחבר מועצה, ביל רוזנדל, אובחן כחולה בסרטן וקיבל מרשם למריחואנה רפואית, הוא אמר לחברי מועצת העיר על האיסור: "אתם רוצים להרוג אותי? אתם רוצים לזרוק אותי מתחת לאוטובוס? "

דו"ח NCI בדק גם, האם חולים שמעשנים מריחואנה במקום לצרוך אותה בבליעה, חשופים יותר לסיכון ללקות בסוגי סרטן הפוגעים במערכת העיכול או הריאות. על פי הדוח של הממשלה הפדרלית, 19 מחקרים "לא הצליחו להוכיח סטטיסטית, שום קשר מובהק בין עישון מריחואנה לבין סרטן הריאות." בדו"ח גם הוזכר מחקר אחר, בו השתתפו 611 חולים בסרטן ריאות, שהוכיח כי  "אין קשר בין הסיכון ללקות בסרטן הריאות, סרטן בדרכי הנשימה או בסרטן במערכת העיכול העליונה לבין עישון מריחואנה. לא נמצאו שום הקשרים חיוביים בין מריחואנה לבין סוגי הסרטן."

בנוגע לסרטן הערמונית, הדו"ח של NCI לא היה חד משמעי וקבע כי יש הכרח לבצע מחקרים נוספים. "בדו"ח הוזכר מחקר שבו בוצעה הזרקה ישירה של delta-9-THC לתוך תאים סרטניים של 611 חולים בגליובלסטומה, תוצאות המחקר הראו את הצטמצמות הגידולים אצל המשתתפים במחקר."

אף על פי שהממשלה הפדרלית, אישרה והכירה בתוצאות הדו"ח של NCI, "הקונגרס וממשל אובמה ממשיכים להתכחש למחקרי המריחואנה". בהודעה מאולצת, שיצאה מהמשרד הלאומי למדיניות הבקרה על הסמים, במטרה לחבל בחוקי המריחואנה הרפואית המתהווים במדינה, נאמר כי, המריחואנה "הרפואית" היא "מיתוס" אשר מצית "תפיסות מוטעות ומטרידות", ניתן לקרוא אמירות דומות במסמכים שנמצאו באתר האינטרנט הרשמי של המשרד.

בתמונה למטה: צילום מתוך מסמך רשמי, שיצא מהבית הלבן מטעם המשרד הלאומי למדיניות הבקרה על הסמים, תחת הכותרת "גיליון עובדות - הלגליזציה של המריחואנה". "העובדות" שמפרסם המשרד לבקרה על הסמים, ביחס למריחואנה, עומדות בסתירה מוחלטת לעובדות אחרות, שמפרסם המכון הלאומי לסרטן.  בעוד המשרד הלאומי למדיניות הבקרה על הסמים, ממשיך לפרסם שקרים על הסכנות הטמונות בשימוש במריחואנה, המכון הלאומי לסרטן מפרסם מחקרים המוכיחים בדיוק את ההפך.



הקונספירציה נגד הקנאביס נמשכת. הנה דוגמה למסמך רשמי מטעם ממשלת ארה"ב ובו רשימת "שקרים מדעיים". ברגע שהמסמך מקבל את חותמת הממשל, כל השקרים שבו הופכים לעובדות. לקרוא ולא להאמין: השימוש במריחואנה מזיק ואסור לעודדו: * שימוש במריחואנה, בין יתר תופעות הלוואי היא יוצרת תלות, גורמת למחלות בדרכי הנשימה ולמחלות נפש, גורמת לליקויים ביכולת המוטורית והקוגניטיבית ופוגעת במערכת החיסונית. * הרעלת מריחואנה עלולה לגרום לתפיסה מעוותת של המציאות, לקשיים בחשיבה, לקשיים בפתרון בעיות ולקשיי למידה ובעיות זיכרון. * מחקרים הראו קשר בין שימוש כרוני במריחואנה לבין חרדה, דיכאון, מחשבות אובדניות וסכיזופרניה. * מחקרים אחרים הוכיחו, כי המריחואנה מכילה חומרים מסרטנים, שעלולים להזיק לריאות. למעשה, עשן המריחואנה מכיל בין 50 ל-70 אחוז יותר חומרים מסרטנים מהטבק.

מסתבר שהממשלה הפדרלית ממוקדת, ביצירת עוד ועוד תרופות כימיות, אשר רבות מהן ​​מככבות בטלוויזיה בפרסומות של עורכי דין, המבקשים להגיע למטופלים שניזוקו, כתוצאה מהטיפול בתרופות אלה.

פאפאס אומר כי,למרות המחקרים המוכיחים שהקנאביס מפחית את הסיכון ללקות בסוגי סרטן מסוימים ומעכב את הצמיחה של תאים סרטניים, המינהל לאכיפת הסמים והמשרד הלאומי למדיניות הבקרה על הסמים, ממשיכים לטעון שמריחואנה חסרה כל ערך רפואי. פאפאס ציין גם, כי עמדת האנטי מריחואנה של הממשלה הפדרלית מעודדת דעות קדומות ותפיסה שגויה בקרב הציבור בנוגע לשימוש הלגיטימי בקנביס רפואי לטיפול במחלות קשות.

בנוסף לתכונות האנטי-סרטניות של הקנאביס, מחקרים אחרים הראו כי ככל הנראה יש לקנאביס מאפיינים אשר מקנים הגנה חזקה למערכת העצבים ומשפרים את תפקודי המוח, אלה הן תכונות אשר עשויות לסייע בטיפול במחלות ניווניות רבות. הדו"ח של המכון הלאומי לסרטן קבע כי הקנאביס יעיל לטיפול בנדודי שינה וציין מחקר פלסבו מבוקר שנעשה בחולי סרטן, אשר הראה איכות שינה טובה יותר ורוגע, אצל החולים, שטופלו בטטרה הידרו קנבינול, אחד ממרכיביו הפעילים של הקנאביס.

בתגובה לטענה של הבית הלבן, שרק אחוז קטן של חולי סרטן, קיבלו אישור לשמוש בקנאביס רפואי על פי חוק, אמר פאפאס "המריחואנה אינה רק לסרטן או לאיידס - היא עשויה, למשל, לסייע בטיפול בנדודי שינה". אף על פי שבדרך כלל, אינסומניה אינו מצב מסכן חיים, פאפאס התייחס לנדודי שינה, כאל מצב בריאותי המטופל בדרך קבע בתרופות מרשם כימיות כמו זולפידם (Zolpidem שם מותג Ambien) ואסזופיקלון (Eszopiclone שם מותג Lunesta).




אמביאן, סטילנוקס, זודורם: תופעות לוואי ואזהרות


אמביאן, סטילנוקס ו-זודורם הינן תרופות שינה. תרופות אלו הן ממשפחת התרופות ההיפנוטיות. למרות שמציגים אותן כתרופות שינה תמימות, הן עלולות לגרור תופעות לוואי חמורות ככל התרופות ממשפחה זו. לפני שתתחיל לצרוך אמביאן או דומיו, מומלץ שתבין היטב מהן תופעות הלוואי של התרופות. ודע, כי מטופל שתרופות שינה אינן מטיבות את שנתו בתוך 7-10 ימים עלול להיחשב כבעל הפרעת נפש או מחלת נפש.

אמביאן

נערך בשפה פשוטה מתוך העלון לרופא על ידי הרוקח אילן סלומון.

אמביאן, תרופה ממשפחת התרופות ההיפנוטיות, הינה צורת שחרור פטנטית של התרופה זולפידם (Zolpidem). לכן היא למעשה שכלול של התרופות סטילנוקס ו-זודורם. מבחינת תופעות הלוואי והאזהרות – הן נשארות בתוקף, כיון שהחומר הפעיל לא השתנה ורק שכיחות תופעות הלוואי בין שני התכשירים תהיה שונה. בסקירה זו התעלמתי ברוב המקרים מציון שכיחות התופעות וציינתי רק את עצם האפשרות להיתקל בהן אם נוטלים תרופות אלה.
שימוש
סטילנוקס נועדה לטיפול קצר מועד בבעיות שינה שגורמות אי נוחות ניכרת. קרא עוד...

באתרי האינטרנט של יצרני תרופות המרשם, Zolpidem וeszopiclone, מזהירים כי התרופות הללו, עלולות לגרום לתופעות לוואי חמורות, כולל אגרסיביות, הזיות, בלבול, או מחשבות אובדניות. פאפאס ציין כי, בניגוד לתרופות אלה, במחקרים על נדודי שינה, דומים לאלו שנעשו על ידי המכון הלאומי לסרטן, הוכח שהקנאביס הרפואי יעיל לטיפול בנדודי שינה בעלות נמוכה בהרבה, ועם פחות סיכונים או תופעות לוואי. מריחואנה נרשמה כיעילה לטיפול בגלאוקומה, בטרשת נפוצה, בכאב כרוני, וכן במגוון של מצבים פיזיים ונפשיים אחרים.

בהתייחסו להצהרות באתר האינטרנט של הבית הלבן, האומרות שהקנאביס צריך להישאר פלילי על פי הקבוע בחוק הפדרלי, פאפאס, אמר, "עם כל תרופת מרשם, הרופא חייב לשקול את היתרונות מול תופעות הלוואי האפשריות. בכל ההיסטוריה של השימוש בקנאביס, מעל 3,000 שנה, מעולם לא נרשם אף מקרה מוות, שנגרם כתוצאה ממנת יתר.
"לא הגיוני לבוא ולומר, שתרופות המרשם הידועות לשמצה כגורם ישיר לתופעות לוואי שליליות חמורות, הן בסדר, ושמותר להשתמש במריחואנה, רק לסרטן או לאיידס. זה ממחיש, כיצד ההחלטות שהממשלה הפדרלית מקבלת, פוגעות בריבונות של המדינות ופוגעת באנשים, כי להעמיס על אזרחים רשומות פדרליות פליליות המבוססות על שימוש במריחואנה רפואית חוקית במדינה, פשוט לא נכון. המשך איסור השימוש בצמח, שבמשך אלפי שנים נוצל כתרופה יעילה ובטוחה ושהוכח שהוא בעל מאפינים אנטי סרטניים מצילי חיים, הוא מעשה חסר אחריות."



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר