2.6.2014

קולורדו: ההכנסות ממכירת המריחואנה בחודש מרץ רשמו סך של 1.9 מיליון דולר, מיליון מושקעים בבתי ספר; בנוסף, נרשמה גם ירידה של 14.6 אחוז בפשיעה

קריסטינה סריך מ- Natural Society מאמינה שכל מתנגדי הלגליזציה יכולים להתחיל לאכול את הכובע. ההכנסות מהמכירות של המריחואנה החוקית, בקולורדו ממשיכות לעלות. מיליון הדולר הראשונים מושקעים בשידרוג בתי-הספר תוך כדי הורדת רף הפשיעה.


מבלי לקחת בחשבון את הרווחים מהמריחואנה הרפואית, קולורדו הכניסה 1.9 מיליון דולר, רק בחודש מרץ מהסחר החוקי במריחואנה לצרכי פנאי. הרווחים נכנסים ישירות לקופת המדינה והם אמורים להיות מושקעים בענף החינוך, בעיקר לשידרוג בתי ספר קיימים ולבניית מוסדות חינוך חדשים.

על פי הנתונים האלה, עד סוף השנה, קולורדו צפויה להרוויח כ-30 מיליון דולר מהמיסוי על המריחואנה לפנאי בלבד. הרווחים עשויים להיות הרבה יותר גדולים, היות ושווקי המריחואנה הרפואית והמריחואנה לצרכי פנאי ממשיכים להתעצם, יש המנבאים רווחים של 60 מיליון דולר רק ממיסים, עד סוף השנה. המיסוי על המריחואנה הרפואית נמוך יותר ומקווים שזה ישאר כך.

אבל מה הוא הדובדבן שבקצפת? מסתבר שמאז הלגליזציה, שיעורי הפשע בקולורדו נמצאים בירידה מתמדת! בשעה שילדי קולורדו יפסעו אל עבר בתי ספר מושקעים יותר, הממשלה תמשיך להשקיע בשיפור התשתיות, ובאפשרויות תעסוקה נוספות, שיעורי האבטלה ימשיכו לצנוח ומשטרת קולורדו תוכל לקחת פסק זמן.

מאז נכנסה לתוקף הלגליזציה בקולורדו, שיעורי הפשע צנחו ב- 14.6 אחוז, גם רשת Dunkin Donuts נהנית מהלגליזציה, מסתבר שהיא החלה לפתוח סניפים חדשים ברחבי המדינה (אמיתי! האמריקאים כנראה מעדיפים סופגניות, כדי להרגיע את המנצ'יס ולאזן את הסוכר). אף על פי שמוקדם מדי להסיק מסקנות, לתושבי קולורדו, העתיד נראה מבשר טובות, אותה רוח חיובית נושבת גם במדינות אחרות שהכשירו את המריחואנה למרפא ולפנאי.

האם יהיה זה מגוחך להסיק, שלצרכני מריחואנה מאושרים אין נטייה לאלימות והם פשוט מנווטים את האנרגיות שלהם למקומות אחרים? אולי, העניין הוא, שזה מתחיל להראות יותר ויותר כמו עובדה.

יותר צרכני מריחואנה => פחות אנשים עצבניים => פחות אלימות.

"הענן השחור" היחיד אשר העיב על הלגליזציה בקולורדו היה השלג שירד במאי, אבל רק ננסי גרייס (עורכת דין ומנחת טלוויזיה ידועה בהתנגדותה ללגליזציה של המריחואנה), מסוגלת לייחס את זה לגנג'ה ולא ולהתחממות הגלובלית; ובין אם ננסי ושאר המתנגדים אוהבים את זה או לא, החנויות לממכר מריחואנה תמשכנה להיפתח בדנבר, בבולדר ועוד.

 בקולורדו יש כרגע 97 חנויות והמספר הזה עומד להשתנות בשבועות הקרובים ל-100, אך הצפי הוא הרבה מעבר לכך.

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר