21.5.2014

ה-THC עשוי למנוע את המחלות של הדורות הבאים

הקנאביס יוכל להילחם במחלות של הדורות הבאים - מחקר שנערך לאחרונה מצביע על כך שלתרכובות הקנאביס יש השפעה משמעותית על שינויים גנטיים. חוקרים מבית הספר לרפואה שבאוניברסיטת דרום קרוליינה, סיפרו שהם גילו קבוצה מסוימת של microRNA אשר מעידה על תהליך מטמורפוזה שהתרחש בחולדות שנחשפו ל-Tetrahydrocannabinol ) THC). החשיבות של הממצא הזה היא רבה, היות וה-microRNA הוא גורם מסייע ברגולציה של הגנים, ורבים מאמינים שהוא האחראי להתפתחות של מגוון מחלות ניווניות כולל מחלת הסרטן. 

THC עשוי למנוע את המחלות של הדורות הבאים

חוקרים מבית הספר לרפואה שבאוניברסיטת דרום קרוליינה, סיפרו שהם גילו קבוצה מסוימת של microRNA אשר מעידה על תהליך מטמורפוזה שהתרחש בחולדות שנחשפו ל-Tetrahydrocannabinol ) THC).
החשיבות של הממצא הזה היא רבה, היות וה-microRNA הוא גורם מסייע ברגולציה של הגנים, ורבים מאמינים שהוא האחראי להתפתחות של מגוון מחלות ניווניות כולל מחלת הסרטן. 

לדברי החוקרים שהובילו את המחקר, ד"ר פראקאש נגרקטי וד"ר מיצי נגרקטי, לאחר שהם שלמדו קרוב ל- 610 סוגי microRNA, הם מצאו כי ל- 13 מהם הייתה ריאקציה ראויה לציון עם ה-THC, בין הסוגים שנבדקו, נבדק גם ה- "mir-690", שהראה את התגובה האופטימית ביותר, "וכנראה שהוא יוכל להוביל לטיפולים מתקדמים במחלות דלקתיות כמו גם במחלת הסרטן".

"המחקר שלנו מזהה את המנגנון המולקולרי במערכת החיסונית ואת השינויים שהוא עובר בהשפעת הקנאביס, בחירת microRNA ספציפי עשוי לשרת מטרות מולקולריות חשובות כמו האפשרות לשלוט בפעילות של ה-MDSC (קבוצת מחלות אשר פוגעות בצפיפות העצם ובדם) בסרטן ובמחלות דלקתיות", אמרה ד"ר מיצי נגרקטי. 
במחקרים שנעשו לאחרונה על ידי חוקרים איטלקים, נמצאו ראיות המצביעות על קיומם של קנבינואידים נוספים, cannabidiol CBD ,cannabigerol - CBG ו-cannabidivarin  - CBV, אשר מסוגלים לשנות את הפעילות השלילית של הגנים, הקשורים בסרטן העור.

החוקרים האיטלקים הגיעו למסקנה כי היקף הפוטנציאל של הקנאביס בהקשר להשפעה שלו על שינויים גנטיים, עלה באופן משמעותי וכך גם הסיכוי למצוא פתרון לסרטן העור וגם להביא להשפעות גנטיות חיוביות על מחלות ניווניות כמו טרשת נפוצה וסוגי סרטן נוספים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר