14.3.2014

הוועדה לזכויות אדם של המחוז הפדרלי (CDHDF), תומכת בדה קרימינליזציה של הקנאביס

מקסיקו סיטי - נשיאת הוועדה לזכויות אדם של המחוז הפדרלי (CDHDF), פרלה גומז, דיברה אתמול לטובת ההצעה להסדרת חוקי המריחואנה במקסיקו סיטי. 

אתמול (חמישי), במהלך ישיבה עם חברי הועדה המחוקקת הממונה על נושא הקנאביס, ימים ספורים לאחר שפורסם עותק מיוזמת החקיקה, נציבות תלונות הציבור הציגה, פרומו למצגת מיוחדת בנושא סמים וזכויות אדם, אשר הוקרנה במלואה מאוחר יותר באותו מעמד.

הקנאביס אינו סם מסוכן ומעשני קנאביס אינם עבריינים!



נשיאת הוועדה לזכויות האדם במקסיקו סיטי הדגישה כי זכויותיהם של צרכני הקנאביס מובטחות, וכי על המדינה חלה החובה לכבד זכויות אלה ולהגן עליהן.

בינתיים, תומכי היזמה להסדרת הסמים במחוז הפדרלי, אסטלה דמיאן, PRD, ווידאל ג'רנס קיבלו בברכה את פסק דינה של נשיאת הוועדה לזכויות אדם בעיר הבירה, סביב הוויכוח על הרגולציה של הקנאביס, אשר תאשרר בחוק כי משתמשים הנם בני אדם שווים הזכאים למלוא הזכויות.

הם הדגישו, כי עמדתו של הפרקליט החברתי, היא ממסדית ואינה נוקטת בעמדה של בעד או נגד היזמה, אך שם על השולחן את בעיית הסמים המתמשכת כדי שנפסיק להתעלם ממנה.

הם הסבירו כי בדוח הראשוני של CDHDF הם דנו במצב המשתמשים בסמים אשר צריכים להתמודד עם הסטיגמה השלילית, עם דעות קדומות, ועם התפיסה הרווחת בחברה אשר מתייחסת למשתמשים כאל חולים, מכורים ועבריינים.

על מנת לגבש מדיניות ציבורית וצעדי חקיקה שיבטיחו הגנה טובה יותר למשתמשי הקנאביס, המסקנה של הדוח היא, כי יש לגבש דעת מומחים, אשר תכלול מידע עדכני ואמין על מצב זכויות האדם של המשתמשים בסמים ומידע על הערעורים המוגשים על ידם לפרקליטות.

Respalda CDHDF debate sobre despenalización de la mariguana
Fernando Ríos / El Sol de México


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר