8.3.2014

סיאטל: חלה עלייה במספר הנוהגים בהשפעת קנאביס - לא חלה עלייה במספר תאונות הדרכים

וושינגטון 2013, שנת הלגליזציה הראשונה לאחר הרפורמה בחוק הקנאביס: חלה עלייה במספר הנוהגים בהשפעת קנאביס, אך על פי גורמים רשמיים, עד כה לא נרשמה עלייה בתאונות הדרכים, שמצביעה על קשר בין הדברים. 

סיירת התנועה בוושינגטון דיווחה על 1,362 נהגים אשר עברו בדיקת סמים שגילתה אצלם בדם שרידי קנאביס פעילים, זו עלייה של קצת פחות מ-25 אחוזים ביחס לשנה שעברה, למרות שפחות שוטרים סיירו בכבישים, לא הייתה עלייה במעצרים של נהגים תחת השפעה של חומרים אסורים.

מתוכם, אצל 720 נהגים נתגלו רמות מספיק גבוהות של קנאביס, כדי להוביל להרשעתם על נהיגה תחת השפעת סמים אסורים על פי חוקי המדינה.

עם זאת, מניין ראשוני מראה כי ב-2013 דווחו לרשויות אכיפת החוק על 99,690 תאונות דרכים, בסך הכל ב-72 תאונות יותר מבשנה שעברה, כך דובר סיירת התנועה בוב קלקינס. מתוכן, 443 היו קטלניות - לעומת 444 ב-2012, 454 ב-2011 ו-521 ב-2008.

"התאונות הקטלניות במגמת ירידה מזה כמה שנים, ואנחנו לא רואים שינוי במגמה מאז הלגליזציה של המריחואנה", אמר קלקינס.

נהיגה בהשפעת קנאביס

2014 Annual Report of the California DUI Management ...

"הגידול במספר המעצרים הקשורים לנהיגה תחת השפעת מריחואנה הוא בכל זאת מדאיג, במיוחד בהתחשב בכך שהמכירה החוקית של המריחואנה בוושינגטון תתחיל רק במועד
מאוחר יותר השנה", אמר קווין סאבט, מקבוצת SAM, ארגון הפועל נגד הלגליזציה של המריחואנה.

"נהגים מקבלים הרושם שנהיגה תחת השפעת מריחואנה היא מקובלת כיוון שהיא פחות מסוכנת מאשר נהיגה תחת השפעת אלכוהול. אבל זה לא אומר שזה בטוח, "אומר סאבט. "כמובן שזה לא בטוח".

"הנהגים אשר שנמצאו נוהגים תחת השפעת מריחואנה, כנראה נהגו מספיק בפזיזות כדי להיעצר", הוא ציין.

המדינה רואה קפיצה גדולה במספר הנהגים אשר הבדיקות מגלות אצלם בדם שרידי מריחואנה לא פעילים, שנותרים במערכת הדם זמן רב יותר מאשר ה-THC הפעיל - כלומר הם השתמשו במריחואנה, ימים או שבועות לפני מעצרם, ולא בהכרח היו מעורבים בתאונות. אצל כ-40 אחוז מהנהגים שנבדקו נמצא, THC carboxy, לעומת כ-25 אחוז בשנים קודמות.

ד"ר פיונה קופר, הטוקסיקולוגית מטעם המדינה אשר מתלווה לסיורי סיירת התנועה, אמרה כי מתוך 2,187 נהגים שנמצא אצלם בדם THC carboxy ב-2013, אצל 60 אחוזים נתגלה חומר נוסף אחד לפחות, ברוב המקרים, זה היה אלכוהול.

מומחים אומרים כי שילוב של אלכוהול עם מריחואנה, אפילו בכמויות קטנות, עלול להיות מסוכן במיוחד. 

אליסון הולקומב, עורכת הדין מסיאטל שניסחה את חוק הקנאביס בוושינגטון, אמרה ביום שלישי האחרון: "זה מייאש שהמדינה לא משקיעה בקמפיינים חינוכיים, על הסכנות הכרוכות בנהיגה במצב של היי. קולורדו, המדינה השנייה שהכשירה את שימוש הפנאי של המריחואנה, השקיעה השבוע מיליון דולר בקמפיין טלוויזיוני".

"יש צורך בקמפיין חינוכי ציבורי, וזה היה צריך להתחיל בשנה שעברה", אמרה הולקומב.

על פי סיירת התנועה, כ -40,000 נהגים ברחבי המדינה, נתפסים מדי שנה, כשהם נוהגים תחת השפעה של חומרים אסורים.

הסיירת העריכה קודם לכן, כי יתכן והגידול במספר בדיקות המריחואנה החיוביות, נובע מכך שבמעבדות הרעלים של המדינה מתבצעות יותר בדיקות, אבל כנראה זה לא המקרה.

"בעבר, לא לעתים קרובות בוצעו בדיקות סמים כאשר התוצאה של רמת האלכוהול בדם שהתקבלה בבדיקה הראתה 0.10 אחוז או יותר, אך בינואר 2013, המעבדות החלו לבדוק כמעט כל דגימה, בניסיון לאתר חומרים אחרים בנוסף לאלכוהול, הדבר הסתכם במספר גדול יותר של בדיקות שהראו תוצאות חיוביות להימצאותם של חומרים נוספים בדם בשילוב עם האלכוהול", אמר קופר.

המעבדה העלתה את כמות ה- THC הפעיל, שהראה תוצאות חיוביות מננוגרם אחד למיליליטר דם לשני ננוגרם למיליליטר דם. התוצאה הייתה: ירידה בכמות התוצאות החיוביות, כשההשפעה נטו של ה-THC נעלמת, היא אמרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר