24.2.2014

ההצעה ל"דה קרימינליזציה" של הקנאביס היא הטעיה

לאחר עשרות שנים שבהן מנהיגי מדינות העולם, נותנים גב, מממנים ועוזרים להזין ביודעין את ההונאה הציבורית הגדולה ביותר בתולדות האנושות: הקונספירציה נגד הקנאביס - הצדק היחיד שמתבקש מהם היום, הוא שיתנצלו על התרמית ויתחילו להנהיג לגליזציה מלאה. מספר הניזוקים משימוש בתרופות מרשם הולך וגדל, מחקרים נתונים סטטיסטיים ובעיקר המציאות העגומה, העירו את המודעות של האמריקאים. מספר הניזוקים ומספר מקרי המוות ההולך וגדל, כתוצאה משימוש בתרופות מרשם, הביא לגל של תביעות נזיקין נגד הרופאים וכנגד הסחר החופשי של מערכת הבריאות והרופאים, בתרופות מרשם, על חשבון הבריאות של הציבור. 


תרופות המרשם הנמכרות ביותר לשנת 2011, על פי כמות המרשמים שהרופאים חילקו הן:

  • תרופות נגד דיכאון: זולופט וסלקסה - 264 מיליון מרשמים.
  • תרופות לשיכוך כאבים: ויקודין (פרצטמול והידרוקודון-אופיאט) - מעל 131 מיליון מרשמים. לפרקוסט, (פרצטמול/ אוקסיקודון-אופיאט) - 29.3 מיליון מרשמים.  Neurontin / Gabapentin במקור נגד התקפים אפילפטיים, עכשיו גם משכך כאבים - 31.9 מיליון מרשמים.

ב-11 השנים שחלפו, מספר מקרי מוות, כתוצאה ממינון יתר של תרופות מרשם עלה ביותר מ -400 אחוזים בקרב נשים, וב-265 אחוזים בקרב גברים. 

היד הקלה של הרופאים בחלוקת תרופות מרשם, מתחילה לתת את אותותיה והדבר עלול להפוך אותם ואת יצרניות התרופות, למקור להפניית אצבע מאשימה בהתפרצות מגפת תרופות המרשם הקטלנית.

על פי נתונים שפורסמו בשנה שעברה על ידי כתב העת הרפואי הבריטי BMJ, מתוך 600 מילארד הדולר שתעשיית התרופות מגלגלת בעולם, על כל דולר שהיא מוציאה על "מחקר בסיסי", היא מוציאה 19 דולר על קידום מכירות ושיווק

"היצרנים והרופאים, מרבים בהערכת היתרונות של התרופות האלה" (סביר להניח שהם מרבים יותר בהערכת הממון שתרופות אלה מכניסות להם לכיס ב.ש), אומר ד"ר ליאונרד פלוצ'י, מומחה להתמכרויות ב-CDC. "פעם הסיכונים מתרופות אלה, לטיפול בחולים בכאבים כרוניים שמקורם אינו בסרטן, נחשבו לקלים, היום יודעים שהם משמעותיים".

על פי ה-CDC: כ-45 מקרי מוות ממנת יתר של תרופות מרשם, נרשמים מדי יום בארה"ב , פי ארבע בהשוואה לשנת 1999. (אצלנו לא סופרים גופות, סופרים כסף, לכן אין נתונים סטטיסטיים ברורים).

"כל זמן שאנשים הסובלים מכאב כרוני, ימשיכו ליטול תרופות מרשם, מבלי להבין למה הם נכנסים, המצב רק ילך ויחמיר, אומר רניון", מנהל מרכז גמילה בניו פורט. "חולים מקבלים מרשמים לתרופות נגד כאבים, מתמכרים, ואז מתקשים להיגמל".

כל הרשום לעיל לא מפריע למשרד הבריאות בישראל, לחייב את החולים הסובלים מכאבים כרוניים, לקבל טיפולים תרופתיים במשככי כאבים ובתרופות מרשם אופיאטיות במשך שנה, בטרם הוועדה של רוני גמזו, תהיה מוכנה לדון בבקשותיהם, לקבל מרשם לקנאביס רפואי, במילים אחרות: החולים בישראל חייבים להתמכר לתרופות מרשם (ההתמכרות לתרופות האלה מתרחשת בתוך ימים עד מספר שבועות), לסבול מתופעות הלוואי ומחוסר היעילות שלהן; להסתכן בנזקים פוטנציאלים שעלולים להיגרם לכבד, לכליות, ללב, למוח, ליציבות הנפשית; לעבור תהליך גמילה קשה ומייגע; ורק אז, אם החולה מוצא רופא שימליץ ויהיה מקובל על משרד הבריאות, תידון בקשתו בוועדת האנטי קנאביס של משרד הבריאות.

למה לגליזציה ולא דה קרימינליזציה?

ג'ון הנגר, מועמד למושל פנסילבניה 2014, תומך בלגליזציה מלאה של הקנאביס (מריחואנה), דוחה על הסף את רעיון "הדה קרימינליזציה" ומאשים את הוגיו ותומכיו של הרעיון בהטעיה ציבורית מכוונת.

הנגר לא רק מדבר, הוא גם עושה, תוכנית שלושת השלבים שהוא הכין, ללגליזציה של המריחואנה בפנסילבניה כבר מוכנה, היא רק ממתינה לבחירתו של הנגר למושל הבא של פנסילבניה.

וכך כותב הנגר בכותרת של תוכניתו: 

"למען כל תושבי פנסילבניה. זה הזמן ללגליזציה של המריחואנה. הקמפיין העממי שלנו הינו יותר מקמפיין פוליטי - זוהי תנועה ללגליזציה של המריחואנה".

את תוכנית שלושת השלבים שלו, הנגר מסכם בשלוש נקודות עיקריות:

 נסמיך באופן מיידי רופאים שינפיקו מרשמים למריחואנה למי שזקוק לכך מבחינה בריאותית.
 נבטל בהקדם האפשרי את העונשים הפליליים שנתנו על החזקת כמויות קטנות של מריחואנה. 
 נכשיר את הלגליזציה של המריחואנה ונבצע רגולציה במיסוי בהקדם האפשרי.

"מאות מיליוני דולרים יורדים לטימיון מדי שנה בגלל חוקי המריחואנה של פנסילבניה, בהתכחשות ליתרונותיה כתרופה יעילה לאנשים חולים הורסים לאנשים את החיים, ממלאים את בתי הכלא בבני אדם לא אלימים שכל עוונם היה החזקת כמות קטנה של מריחואנה. הגיע הזמן לעצור את המלחמה חסרת ההגיון, הלא יעילה והיקרה במריחואנה וליישם מדיניות המבוססת על השקעת המשאבים, בטיפול בבעיות אמיתיות, כמו שיפור מצבם של החולים."

"פנסילבניה חייבת לאפשר את השימוש במריחואנה רפואית.  המריחואנה אינה ממכרת, והיא יעילה לטיפול במגוון רחב של מצבים ומחלות, כולל תופעות הלוואי כתוצאה מטיפולים כימותרפיים, איידס, והפטיטיס C. היא יעילה גם בטיפול בכאב כרוני, גלאוקומה, טרשת נפוצה, והתקפים. מתוך הכרה ביתרונותיה הטיפוליים המריחואנה הרפואית קיבלה מעמד חוקי ב-20 מדינות המתירות לתת טיפולים רפואיים במרשם רופא, כולל המדינות השכנות ניו ג'רזי, מרילנד ודלאוור. ההכנסות מהמיסוי על המריחואנה יכולות לעלות במאות מיליוני דולרים את התקציבים הדרושים לשיפור שירותי החינוך והבריאות."

"הסרת כל העונשים על החזקת מריחואנה ומתן אפשרות לסחר חוקי (לגליזציה מלאה), תאפשר למדינה לבצע רגולציה בנוגע לשימוש ולמיסוי של המריחואנה." 

המושג "דה קרימינליזציה" הוא פשוט ספין תקשורתי פוליטי מטעה

קמפיינים פוליטיים ידועים בעיוותים הרטוריים שלהם, אבל מעט מאוד קמפיינים, הציגו הטעיה כה בוטה כמו ההבטחה "לדה-קרימינליזציה" של המריחואנה, הבטחה שכמובן יוצאת מפיהם של המתנגדים ללגליזציה.

המושג "דה קרימינליזציה" הוא פשוט ספין תקשורתי פוליטי מטעה, לא מדובר באמת בדה קרימינליזציה (אי הפללה) אלא רק ביחס מקל לחומרת העבירה. ג'ון הנגר, מועמד למושל פנסילבניה: "אם הייתה לוועדת הסחר הפדרלית סמכות שיפוט על הרטוריקה בקמפיינים, הם היו מצדיקים תביעה נגד אותם דמוקרטיים הקוראים "לדה-קרימינליזציה" של המריחואנה".

"דה קרימינליזציה" לא תשים קץ להפללה, לכליאת ההמונים, לדיסאינפורמציה וגם לא לעוול ולקונספירציה הנפשעים ביותר בתולדות האנושות, מאז נאסר השימוש בקנאביס. לא עוד הבטחות "לדה קרימינליזציה" ולא עוד ניסיונות להפוך את צמח הקנאביס מצמח חף מפשע, "לסם קשה" "ומסם קשה" "לתרופה", די להמצאות, לשקרים ולרעיונות הנפשעים של פרלמנטרים בורים, נוכלים או אופורטוניסטים! לגליזציה - עכשיו!

הנגר המצדד בלגליזציה מלאה, מביא לדוגמה את העיר ניו יורק שבה לכאורה יש דה קרימינליזציה: "במהלך 12 שנות כהונתו של בלומברג כראש עיריית ניו-יורק, עיר שבה הדה קרימינליציה על החזקת מריחואנה כבר בת 30 שנה, וההחזקה לשימוש עצמי היא לכאורה "חוקית", המשטרה המשיכה לבצע מעצרים בעיקר של גברים צעירים, אפרו אמריקאים ולטינים שנמצאו ברשותם כמויות קטנות לשימוש עצמי, כ -400,000 מעצרים בוצעו באותן שנים על רקע של החזקת מריחואנה".

"רק לגליזציה ורגולציה של הסחר והמיסוי יוציאו את המריחואנה מחוץ לשוק השחור, הרחק מסמים אחרים שנמכרים באופן לא חוקי. פנסילבניה מוציאה 300 מיליון דולר בשנה לאכיפת החוק במלחמה חסרת התוחלת הזאת, רק לגליזציה תשים קץ לבזבוז מיותר של משאבים. הסחר החוקי במריחואנה, הוא פוטנציאל ליצירת הכנסות ומקומות עבודה חדשים. וחשוב מכך, סחר חוקי, מבוקר ובפיקוח היא דרך הרבה יותר יעילה, לשמור על המריחואנה הרחק מידיהם של בני הנוער", כך הנגר.

2 תגובות:

  1. יפה כתבת. אני רק לא קונה את זה ש-"המציאות העגומה, העירו את המודעות של האמריקאים". יש סיבה אחרת לכל גל הלגיליזציה/דה-קרימינילזציה.

    השבמחק
  2. כתבה נהדרת תשתפו בכל מקום. אני שיתפתי והנה מה שכתבתי בפייס בוק שלי: אחד הפשעים החמורים בתולדות האנושות היה ועדיין ממשיך בעוז ובמרץ: לקחת צמח פלא שמרפא סרטן ועוד עשרות מחלות, להפוך אותו לחומר בלתי חוקי, לאסור ולכלוא אנשים שצורכים אותו לריפויי מחלתם, והכל ולמען בצע כסף ותקציבים. מה שעצוב ביותר הוא כל המטומטמים חולי הסרטן שמאמינים ברופאים ומסרבים לפתוח את העיניים ורוצים בהתלהבות של עגל המובל לשחיטה להשתמש בתרופות הכימיות הממכרות והנוראיות. אני אישית פגשתי השבוע אשה יקרה בת 75 חולת סרטן שמסרבת לשמוע מילה וחצי מילה על קנאביס כי הרופא שלה לא ממליץ עליו ולא שמע עליו. אין לי הגדרה אחרת חוץ מהתאבדות בטימטום. והכל בגלל שטיפת המוח של עשרות שנים שמריחואנה הוא סם מסוכן והורס, בתוספת פחד מהמשטרה שפורצת לבתים פרטיים והורסת חיי אזרחים במצוד אחרי כל עציץ שגדל בבית.
    אז תתעוררו ותסניפו את החומר, ובעיקר תשתפו ותחנכו ואולי תצילו נפש אחת, שזה בסך הכל עולם ומלואו.
    תודה רבה נאור קפלן

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר