8.10.2013

זרעי קנאביס: המקור לתזונה המושלמת ביותר בעולם (1)

זרעי הקנאביס מסוג סאטיבה, מכילים את כל חומצות האמינו וחומצות השומן החיוניות לשמירה על בריאות גוף האדם. אין בנמצא צמח אחר בטבע, המכילים חומצות אמינו קלות לעיכול, או חומצות שומן ברמה כה מושלמת לצרכי גוף האדם. חשיבותם של החומרים המזינים בזרעי הקנאביס לא יכולים להיות מוערכים באופן מלא, ללא הבנה בסיסית של הביו כימיה. 

ישנם הוגי דעות אשר מאמינים, שהחיים הם פרדוקס שלא ניתן להבין, אך נחווים באופן מלא. עם זאת כבר אמרו חז"ל: "דע את עצמך". בכל מקרה, זה מאוד מסובך לנסות לפשט את את המורכבות האינסופית של החיים. בכל אופן, עדיף למען הבריאות ולמען התפתחות החשיבה והרגש, לשאוף להשגת ידע, מאשר לשקוע בבורות.

אחד מתוך שני אמריקאים מת, ממחלות קרדיו-וסקולריות (לב) ומחלות בכלי הדם (CVD). אחד מתוך ארבעה אמריקאים מת מסרטן. חוקרים מאמינים כי הסרטן מתפרץ בעת שהמערכת החיסונית נחלשת. חלוצים בתחום התזונה והביוכימיה האנושית, מאמינים כי  CVD ורוב סוגי מחלות הסרטן, נובעות מניוון שומני, שנגרם כתוצאה מצריכת יתר מתמשכת של שומנים רוויים ושומנים צמחיים מזוקקים, ההופכים חומצות שומן חיוניות, לסרטן רצחני; ואם זה לא מספיק מפחיד, כמות האמריקאים הלוקים בכשל חיסוני, היום, גדולה מאי פעם, למרבה הצער, הבורות של האדם בנוגע לצרכיו התזונתיים, תגרום למוות איטי ביסורים, במדינות המפותחות.

חלבוני זרעי הקנאביס ואבני היסוד של המערכת החיסונית והחיים

בגוף האדם, קיימות חומצות אמינו חיוניות לחיים, מהן, שמונה חומצות אמינו שהגוף אינו מסוגל לייצר ושתי חומצות אמינו נוספות שהגוף לא מייצר בכמות מספקת; מחסור בחומצות אלה, גורמים למחלות ולמוות. חומצות האמינו החיוניות האלה בתוספת אחד עשר חומצות נוספות שהגוף מייצר באמצעותן, משורשרות בהתאם להנחיות גנטיות, דרך תבניות RNA מתוך תבניות ה-DNA, לחלבונים מבניים חיוניים לחיים, ולאינזימים (חלבונים כדוריים), הנושאים בחובם את מכניקת החיים.
קרוב לשלושה רבעים מהמרכיבים המוצקים של הגוף, הם חלבונים. הגוף מתפתח ומתוחזק על באמצעות מערכת מסובכת לאין שיעור של חומצות אמינו אשר מייצרות חלבונים מיחידות המשנה של חומצות אלה. 

כל חומצת אמינו מורכבת מאמין וקרבוקסיל המחוברים לאותו אטום פחמן. כל חומצות האמינו מורכבות מפחמן המכיל שרשרת של קבוצות אמין וקרבוקסיל החולקות את האטום שלו. קבוצות האמין (ND), מאופיינות במעט בסיסיות; קבוצות הקרבוקסיל (COOH), מאופיינות בחומציות קלה. קבוצת האמין של חומצת אמינו אחת מתאחדת עם קבוצת קרבוקסיל ויוצרת קשר פפטידי. החלבונים עשויים מחומצות אמינו הקשרים בקשרים פפטידים ברצפים קבועים. מספר קשרי חומצות האמינו הפפטידים האפשריים הנו אינסופי. שרשראות הפפטידים מסוגלות להתכופף, להתקפל, להסתובב ולהתחבר לשרשראות פפטידים אחרות באמצעות קשרי מימן רופפים אל אטומי חמצן וחנקן, לאורך השרשרת. 

חומצות האמינו מסוגלות ליצור גם חיבורים באמצעות קשרי שרשרת צדיים. שיטות ההתחברות של חומצות האמינו, מאפשרות כמות אינסופית של תבניות חלבון ותגובות פוטנציאליות. למרות העובדה שכל סוג התחברות מייצר חלבונים יחודיים לעצמו, יצר החיים מסוגל לייצר סוגים חדשים בהתאם לצרכי הקיום. הקנאביס אינו ייחודי בכך שהוא מכיל בתוך הזרע העוברי שלו, את כל חומצות האמינו החיוניות. גם זרעי הפשתן מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות, כמו זרעים רבים בממלכת הצומח. מה שמייחד את החלבון שבזרעי הקנאביס מזרעים אחרים הוא, ש- 65% ממנו הוא גלובולין אדיסטין.

הגלובולין הוא אחד משבעת סוגי החלבון הפשוט. החלבון הפשוט בנוי מחומצות אמינו ואינם מכילים בתוכם חומרים שאינם חלבון. את הגלובולין ניתן למצוא בזרעים ובדם של בעלי חיים; האדיסטין נמצא בזרעים; סרום (מרכיב של הדם) גלובלין נמצא בדם. האדיסטינים הם הגלובולינים של הצמח. הגלובולינים והאלבומינים מסווגים כחלבונים כדוריים. כל האנזימים, הנוגדנים, הורמונים רבים, ההמוגלובין והפיברוגין (אחראי על קרישת הדם), הם חלבונים כדוריים המופקדים על תפקוד  ותחזוקת החיים.

אלבומין, גלובולין ופיברוגין  הם שלושת חלבוני הפלזמה העיקריים; הפלזמה היא המרכיב הנוזלי בדם אשר מספק את החומרים המזינים לרקמות. כ-80% מנוזלי הפלזמה מורכבים מסוגי החלבון: סרום אלבומין, סרום גלובולין ופיברוגין. חלבוני הפלזמה האלה, משמשים כמאגר חומצות אמינו זמין לרקמות הזקוקות להם באופן מיידי. האלבומין הוא חומר תזונתי שנמצא בין עובר הזרע לבין קליפת הזרע. עובר הזרע זקוק לאלבומין כדלק להצתת הצמיחה הראשונית עד שמתחילה הפוטוסינטזה. הגלובולין אדיסטין שבתא מבטיח את חיי האינזימים הדרושים לפעילות המטבולית.

הגלובולין הוא אחד משלושת החלבונים הנפוצים ביותר בגוף האדם. הגלובולינים מבצעים פעולות אינזימטיות רבות (מעוררים תגובות), בתוך הפלזמה. יתרה מכך הם אחראים על החיסון הטבעי והנרכש שיש לאדם נגד פלישת אורגניזמים מזיקים. הגוף משתמש בגלובולין ליצירת נוגדנים לתקיפת סוכנים אנטיגניים אשר פולשים לגוף. גלובולינים כמו הגמא גלובולין, הכרחיים לשמירה על המערכת החיסונית, הם מנטרלים מיקרואורגניזמים ורעלנים.

ישנם שלושה סוגי גלובולינים: אלפא, בתא וגמא. הגלובולינים אלפא ובתא בשילוב חומרים נוספים, מתפקדים ככלי תחבורה המוליכים את החלבונים ממקום אחד בגוף למשנהו. הם סוחבים את החומרים הדרושים כדי לבנות או להחליף תבניות פגועות או שחוקות. גלובולוני הגמא מחולקים לחמישה סוגי נוגדנים שנקראים אימון גלובולינס. כל גלובילין נוצר על מנת להילחם בפלישה של אנטיגנים ספציפיים הפולשים לתא. הגלובילינים מהווים קו ראשון בהגנה על הגוף מפני מחלות וזיהומים. האימון גלובין נוצר על ידי לימפוציט B (תאי הדם הלבנים), שיבוטים של תאי פלזמה מתמקמים בצמתים של מערכת הלימפה; אנטגנים מזהמים חייבים לעבור ראשית דרך מערכת הלימפה לפני שהם נכנסים למערכת הדם.

בנוגע לצרכי החלבון בגוף האדם: "רצוי להבטיח את קיומן של חומצות אמינו דומות לאלה שבתאי גוף האדם, גם סוגים וגם כמויות מהסוגים השונים." (מתוך הספר: אנטומיה ופיזיולוגיה מאת קימבר גריי 1943).

במהלך העיכול, החלבונים מתפרקים והופכים לחומצות אמינו, חומצות האמינו עוברות תהליך שבו הן הופכות לחלבון אנושי. בהתאם לצרכים ולזמינות של חומצות האמינו, נוצרים חלבונים ספציפיים.

זרעי הקנאביס מספקים לגוף את כל חומצות האמינו הנחוצות על מנת לשמור על הבריאות

הגוף זקוק לסוגים שונים של חומצות אמינו בכמות מספקת על מנת שיוכל לייצר את החלבונים הנחוצים לו כמו הגלובולינים.
לא תמיד ישנה זמינות בגוף של הכמויות הנכונות ושל הסוגים הנכונים של חומצות האמינו הנחוצות, לכן גם אם יש בגוף מספיק חומצות אמינו למניעת מחלות הנובעות מחוסרים, ייתכן ולא יהיו מספיק חומצות אמינו חיוניות ליצירת כמות מספקת של נוגדנים עבור המערכת החיסונית, לצורך הדיפת זיהומים.

הדרך הטובה ביותר להבטיח כמות מספקת של חומצות אמינו חיוניות בגוף, ליצירת גלובולינים, היא לצרוך מזון עשיר בחלבוני גלובולין. היות וזרע הקנאביס מורכב מ- 65% גלובולין אדיסטין ומכיל גם כמויות של אלבומין, החלבון שלו זמין ומתאים לזה שנמצא בפלזמת הדם.

זרעי הקנאביס מספקים לגוף את כל חומצות האמינו הנחוצות על מנת לשמור על הבריאות, הם מספקים גם את הסוגים והכמויות הנכונות, להם הגוף זקוק ליצירת סרום האלבומין וסרום הגלובולינים, כמו למשל גלובולוני הגמא הפועלים לחיזוק המערכת החיסונית.

זרעי הקנאביס מסוגלים לסייע ואף לרפא חולים הסובלים מפגיעה במערכת החיסונית. מסקנה זאת נתמכת על ידי העובדה, כי זרעי קנאביס שימשו בעבר לטיפול בחוסרים תזונתיים, שנגרמו מחסימה תזונתית חמורה בעקבות מחלת השחפת. 

נוגדנים

נוגדנים הם חלבוני גלובולין אשר תוכנתו להשמיד אנטיגנים (כל החומרים המועררים את תגובת הליפוציטים: חידקים, וירוסים, רעלים, רקמות פגועות או מתות, פסולת רקמות פנימית ועוד). הנוגדנים "צפים" במחזור הדם כמו מוקשים,  וממתינים להיתקלות עם האויב, כאשר הם פוגשים אנטיגן הם משחררים מפל של אינזימים מאכלים אשר מחוררים את האנטיגנים וגורמים להתפרקותם.

כל נוגדן מותאם לניטרול או פירוק של אנטיגנים מסוימים. תאי הדם הלבנים (לימפוציט B), מחפשים וננעלים על פני השטח של חלבונים וסוכרים אנטיגנים, הנעילה מספקת את המידע הנחוץ ליצירת הנוגדנים המתאמים לטיפול בפולשים הספציפיים שננעלו. בתהליך הזה נוצרים גם שיבוטים של תאי פלזמה, מרביתם מתחילים לייצר נוגדנים לאנטיגן המסוים, אחרים הופכים לתאי זיכרון שיזרמו במערכת הדם בחיפוש אחר האנטיגן. אם הגוף נחשף פעם נוספת לאותו אנטיגן, תאי הזיכרון ננעלים עליו ומתחילים לייצר שיבטים של תאי פלזמה שתפקידם לחסל את הפולש.

תא לימפוציט אחד מסוגל להתחלק למאות תאים במספר ימים. לתא פלזמה בוגר יש את היכולת לגבור על 2,000 אנטיגנים בשנייה  במהלך מספר ימי חייו, כך למעשה הגוף בונה את המערכת החיסונית שלו.

יכולתו של הגוף להתמודד עם מחלות ולהתאושש מהן, תלויה במהירות שבה הוא יכול לייצר כמות מסיבית של נוגדנים על מנת להדוף את המתקפה הראשונית. מחסור בחלבון הגלובולין, ימנע מהגוף את האפשרות לספק בכמות מספקת, את החומר ההתחלתי הנחוץ לצורכי הקמת צבא הנוגדנים, במקרה כזה ההגנה עלולה להיות חלשה מדי מכדי למנוע מתסמיני המחלה להופיע ומהמחלה להתפתח.


מאת: לין אוסבורן
תרגום: ג'ובאנה קליימרמן

תגובה 1:

  1. אנונימי27.6.2014, 13:00

    אנחנו חיים בתרבות משונה בה הגוף היוצר חוקים עבור החברה, עושה זאת מתוך מניעים זרים שלא תמיד עולים בקנה אחד עם מה שהבוחרים רוצים. לדוגמה, מזה זמן רוב הציבור חושב שיש לתת תוקף חוקי לצריכת סמים קלים כמריחואנה וחשיש. דוגמה נוספת: מרבית הנהגים בכביש עוברים את המהירות המותרת למרות שהכבישים חדשים ורחבים יותר והמכוניות טובות ומהירות הרבה יותר.
    למרות העובדה שיתכן שהציבור טועה, עדיין זה מה שהציבור רוצה ולא מקבל בגלל שקומץ אנשים שנבחרו על ידו, מרשים לעצמם לפעול בניגוד לרצון הרוב.
    אכן, תרבות מוזרה.

    השבמחק

תודה רבה על תגובתך :)

פוסטים מומלצים

אסטרטגיית שיתוף הפעולה המדיני של ישראל עם ארגון הבריאות העולמי 2019-2025

אנו חיים בעידן של אתגרים קיומיים, עידן של משברים יזומים ברמה הגלובלית. מלחמות, מגפות, אסונות טבע ועוד אירועי אימה, מתוכננים ומתוזמרים על ידי...

הנצפים ביותר